Verandert uw situatie?

Verhuizen

Verhuizen is vaak een hele klus. Niet alleen de verhuizing zelf, maar ook uw administratie vraagt aandacht. Aan wie geeft u uw nieuwe adres door?

1. U verhuist binnen Nederland

Wat is er geregeld?

De gemeente geeft uw nieuwe adres door aan ons. U hoeft ons dus geen adreswijziging te sturen.

Wat moet u doen?

Meld uw verhuizing bij de gemeente waar u gaat wonen.

Ontvangt u post van ons toch nog op uw oude adres? Dan komt dat doordat sommige gemeenten adreswijzigingen langzamer verwerken. Ook dan heeft het geen zin om uw nieuwe adres door te geven aan ons. Wij mogen geen adreswijzigingen doorvoeren. Zolang de gemeente uw oude adres voert, kunnen wij niet anders dan dat ook gebruiken. Dit geldt overigens alleen voor u als u in Mijn Pensioencijfers hebt aangegeven dat u pensioeninformatie van ons fonds nog per post wilt ontvangen.

E-mailadres

Ons fonds is stapsgewijs overgegaan van papier naar digitaal. Dat betekent dat wij u voortaan zoveel als mogelijk per e-mail informeren als er persoonlijke pensioeninformatie klaar staat in Mijn Pensioencijfers. Geef uw e-mailadres door via de beveiligde omgeving Mijn Pensioencijfers. U kunt hier ook uw e-mailadres wijzigen. Wilt u toch liever post blijven ontvangen van ons fonds? Dan kunt u dat aan ons doorgeven of zelf regelen in Mijn Pensioencijfers.

Correspondentieadres

Wilt u uw post op een correspondentieadres ontvangen? Dat kan. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef uw correspondentieadres door.

2. U verhuist naar, in of vanuit het buitenland

Wat moet u doen?

Wij krijgen uw nieuwe adres niet automatisch door. U moet dit zelf aan ons doorgeven. Ook als u opnieuw verhuist. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef uw nieuwe adres door.

Let op: als u pensioen in het buitenland ontvangt, zijn er meer zaken waar u rekening mee moet houden.