Het wordt nog belangrijker om wijzigingen in uw werknemersadministratie op tijd door te geven. De manier waarop u nota’s betaalt en wanneer u dat doet, verandert namelijk vanaf januari 2025.
De belangrijkste veranderingen op een rij
- U krijgt vanaf 2025 1 keer per maand een nota van ons in plaats van 1 keer per kwartaal een voorschot- en afrekennota.
- U betaalt vanaf 2025 per maand achteraf en niet meer voor 3 maanden vooruit. Dus in februari 2025 ontvangt u de premienota van de maand januari 2025. U dient deze binnen 2 weken te betalen. En zo verder.
- De betaaltermijn van de nota verkorten we van 30 dagen naar 14 dagen na ontvangst van de nota.
Tip: betaal uw nota’s met automatische incasso
Dan ontvangen wij uw premienota elke maand, zonder dat u daarvoor nog iets moet doen. Kiest u voor automatische incasso? Dan geef dit u dit aan ons door met het machtingsformulier.
Geef wijzigingen door binnen 2 weken na het einde van de maand
Bijvoorbeeld: als uw werknemer minder gaat werken vanaf 17 maart, dan laat u ons dit uiterlijk weten in de 2e week van april. Wijzigingen geeft u door in Mijn Pensioenadministratie.
Voor salarisstijgingen verandert er niets. Die geeft u eenmaal per jaar voor 1 januari van het jaar waarin de hogere salarissen van kracht zijn aan ons door. De termijn om wijzigingen door te geven binnen 2 weken na het einde van de maand geldt hier niet voor. Salarisdalingen geeft u wel gedurende het jaar aan ons door conform de hierboven genoemde termijn.
Informeer ons en uw werknemers op voor hun belangrijke pensioenmomenten
Want een kloppende werknemersadministratie betekent een correct pensioen. Op onze website leest u welke wijzingen invloed hebben op het pensioen van uw werknemers en wat u kunt doen. Soms is het nodig dat de werknemer zelf ons informeert.
Waar vindt u meer informatie?
Hier vindt u alle documenten die voor u als werkgever handig en belangrijk zijn. Denk aan een handleiding, informatiekaart en formulieren waarmee u wijzigingen kunt doorgeven.
Contact
Werkgeversadministratie: 088 - 116 2435.
Bereikbaar: werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
E-mail: werkgevers@bpffoodservice.nl