Werkgevers

Bekijk alle vragen
  • Hoe gaat ons fonds om met het innen van de pensioenpremies in tijden van corona?

    Werkgevers die tijdelijk minder of geen pensioenpremie kunnen betalen, komen in aanmerking voor gespreide betaling. Lees meer hierover bij ‘Tijdelijke maatregel uitstel betaling’.
    Als uw bedrijf de volledige nota binnen de reguliere termijn van 30 dagen kan betalen, dan vertrouwen wij erop dat u dat doet. Dat is belangrijk voor het pensioen van uw werknemers. Juist nu veel zaken onzeker zijn, is het van belang dat het pensioen voor later goed geregeld blijft.

  • Kan ik de gespreide betaling via automatische incasso laten verlopen?

    Nee. U moet deze betalingen zelf overmaken. Het is niet mogelijk om deze gespreide betaling via automatische incasso te doen.

  • Mag ik de gegevens voor de pensioenadministratie later doorgeven?

    Nee. Wij hebben deze informatie nodig om de pensioenen voor uw werknemers zorgvuldig vast te stellen.

  • Wat zijn de gevolgen van de NOW-maatregel voor mijn werknemers?

    Maakt uw bedrijf gebruik van de NOW-maatregel? Dan blijven uw werknemers bij u in dienst. Zij blijven 100% salaris ontvangen, ongeacht hoeveel uw werknemer werkt. Zij blijven ook over dat salaris pensioen opbouwen. Want u blijft het salaris van uw werknemer voor 100% betalen en dus ook dezelfde premie inhouden op dat salaris en dezelfde premie (samen met uw deel) betalen aan het fonds.

  • Wat is de Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW)?

    Met de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW) probeert de overheid te voorkomen dat werknemers hun baan en inkomen kwijtraken door de coronacrisis. Vanaf 6 april kunt u een aanvraag hiervoor indienen bij het UWV. De NOW-maatregel biedt werkgevers voor maximaal 90% een tegemoetkoming in de loonkosten. U vindt meer informatie op www.uwv.nl.

  • Als ik failliet ga, raken mijn werknemers dan hun pensioen kwijt?

    Door een faillissement eindigen de dienstverbanden van uw werknemers meestal. Het tot dan opgebouwde pensioen blijft uiteraard behouden. Maar bij het eindigen van het dienstverband stopt ook de verdere deelname aan de pensioenregeling van Bpf Foodservice. Daarbij is de reden voor het faillissement niet van belang.

  • Mijn bedrijf gaat failliet. Hoe moet het met de pensioenpremie die ik nog niet heb betaald?

    Als een bedrijf failliet gaat, kan het vaak geen pensioenpremie meer betalen voor zijn werknemers. Werknemers hebben echter wel recht op pensioenopbouw bij ons fonds, zolang ze in dienst zijn. Het is mogelijk dat UWV deze premie voor zijn rekening neemt. Maar alleen als werknemers daarom vragen. Voor meer informatie ga naar www.uwv.nl.

  • Wat zijn de gevolgen voor de financiële situatie van ons fonds?

    Door de coronacrisis is de dekkingsgraad gedaald. Daar kunt u hier meer over lezen. Het is nu niet te zeggen hoe de financiële situatie zich verder ontwikkelt en of dit gevolgen heeft voor de pensioenen. Het bestuur volgt de ontwikkelingen op de voet en benadrukt dat ons fonds belegt voor de lange termijn en zorgvuldig beslissingen neemt.

  • Wat doet het bestuur van ons fonds?

    Het bestuur heeft, naast de reeds bestaande organisatie, een crisisteam ingericht dat regelmatig overleg heeft. Ons fonds volgt de ontwikkelingen op de voet en wij nemen zoals altijd zorgvuldig beslissingen. Wij houden u via deze website op de hoogte.