U hebt bij ons een pensioen geregeld voor uw werknemers. Als werkgever bent u het eerste aanspreekpunt voor hen als zij vragen hebben over pensioen. Op deze website vindt u informatie over de pensioenregeling, wat u moet doorgeven en hoe u uw werknemers kunt informeren.

Wat is er geregeld?

Met ingang van 1 januari 2018 is dit pensioenreglement in werking getreden.

Wat moet u doen?

  1. Meld uw werknemers op tijd aan bij ons via de werkgeversportal
  2. Zorg voor tijdige betaling van de pensioenpremie (werkgevers- en werknemersdeel)
  3. Geef wijzigingen tijdig door
  4. Zorg dat de gegevens juist zijn (zie ook de pagina Wat kunt u doen?)

Wat kunt u nog meer doen?

Bpf Foodservice wil uw werknemers snel en actueel digitaal kunnen informeren over hun pensioen. Daarvoor hebben wij een e-mailadres nodig van uw werknemer(s). U helpt ons om digitaal communiceren mogelijk te maken door:

Werknemers

  • te attenderen dat zij hun persoonlijke e-mailadres kunnen doorgeven in Mijn Pensioencijfers
  • het e-mailadresbestand van al uw werknemers in één keer aan te leveren. Neem daarover contact met ons op.

Nieuwe werknemers

  • te informeren over onze digitale communicatie
  • het persoonlijke e-mailadres van uw nieuwe werknemer bij de aanmelding in de werkgeversportal in te vullen.

Zo kunnen wij uw werknemers persoonlijke pensioeninformatie digitaal sturen. Zij blijven op de hoogte van hun persoonlijke pensioencijfers en komen straks niet voor verrassingen te staan. 

Meer weten over digitaal communiceren? Lees verder.

Handige informatie

  1. Vertel uw nieuwe werknemer tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek over de pensioenregeling. Gebruik bijvoorbeeld hiervoor de handige checklist.
  2. Wilt u meer weten over pensioen? Wij organiseren een maal per jaar een gratis pensioencursus voor werkgevers die zijn aangesloten bij ons fonds. U kunt zich hier aanmelden.
  3. Is er behoefte voor een deelnemersbijeenkomst? Informeer dan naar de mogelijkheden.